Alla inlägg den 29 juni 2009

Av sarah ejergård - 29 juni 2009 23:41

Imorgon gott folk ska jag börja med ett nytt projekt , men inte här på bloggen utan utanför . Detta kommer ta mycket av min tid tyvärr , men jag ska uppdatera jag lovar! Och jag ska berätta mer om projektet när det börjar hända något somsagt!

Av sarah ejergård - 29 juni 2009 23:30

Förlåt för dålig uppdatering men här kommer andra delen om hur du kan omvandla ditt liv till ett liv rikt på lycka!


Okej , första delen handlade om att börja med dig själv. Är du lycklig , kan du göra andra lyckliga! Att ha hjälpt en människa , oavsett gärningen kommer göra dig lycklig jag lovar. Vi människor gnäller så mycket , visst finns det folk som verkligen har jobbigt ( jag syftar inte på er ) , men alla vi som gråter för att vi inte får senaste apparaterna , åka utomlands eller senaste jackan för 3000kr! det FINNS folk som har det värre. Det här är så jävla uttjatat - men tänk på barnen i afrika! somsagt så gick jag mitt sista år i grundskolan i en skola som inriktade sig på just mänskliga rättigheter , och det gav mig en verklig tankeställare. Varför gör det dig lycklig att hjälpa en annan? jo , för tänk att just din gärning som kan ge den personen ett hem/lycka/mat/ eller skola , och det behövs!


Hur gör du detta?

Lägg pengar i bössor (tex så finns det bössor för diabetiker , folk med cancer , fattiga barn osv ) strunta vilken bössa det är , en liten gåva kan förändra mycket!


Och om du inte har pengar då? jo , hjälp folk i din omgivning! finns det nån i din klass som är lite utanför? prata med han/hon , är nån ledsen? trösta! osv , osv! 

Människor i det här samhället börjar tappa respekten och medlidandet för andra människor , bevisa att det finns kvar! HJÄLP EN MÄNNISKA!

Av sarah ejergård - 29 juni 2009 23:22

Love frågade mig i kommentarerna vilket lag jag hejjar på!


Ska jag vara helt ärlig så är jag inte intresserad av sport :P Visst jag tränar och visst är det kul att spela fotboll och så för skojs skull , men sport är inte min grej:P haha


Men är jag tvungen att hejja på nåt så hejjar jag på aik för min kille hejjar på det laget :P


Tack för att du tyckte att min blogg va fin! det värmer! <3

Av sarah ejergård - 29 juni 2009 19:41

Vet ni vad jag är? :D

VÄRLDENS LYCKLIGASTE MÄNNISKA! :D

Jag kom in på mitt förstahandsval! så snart börjar jag på stockholms hotell och resturang skola =) 


Åh ibland älskar jag verkligen livet :D

Av sarah ejergård - 29 juni 2009 11:07

- Jag är beroende av energi drycker

-Jag har åkt polisbil hem

- Jag och min kille har varit ihop i snart 2 år!

- Min mamma är knäpp , det är inte jag som tvingar upp henne i karuseller och tvingar henne att se på skräckfilmer , det är hon som tvingar mig :O

- Jag är slarvig , jag tappar bort allt!

- Mitt största komplex är mitt hår

- Jag lever för musik

- Jag skrattar åt allt!

Av sarah ejergård - 29 juni 2009 01:49

vill verkligen uppdatera.. men orkar nt:( jag halv sover typ...

uppdaterar såfort jag vaknat imorrn


godnatt<33

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Hur ofta spanar du in min blogg?
 Mindre än en gång i veckan!
 Flera gånger i veckan!
 Flera gånger om dagen!
 Det här va första gången!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<<
Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards